Γεννήθηκε το 1970 στις Βρυξέλλες, από γονείς πολιτικούς πρόσφυγες. Ήρθε με την οικογένειά του στην Ελλάδα οχτώ χρονών. Μεγάλωσε στο Παλαιό Φάληρο και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, Μηχανολόγος Μηχανικός. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, ασχολήθηκε με τη λογοτεχνική μετάφραση και το θέατρο και στη συνέχεια με τη διδασκαλία (Μεταπτυχιακό στη Διδακτική μαθημάτων με νέες τεχνολογίες, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ). Έχει μεταφράσει θεωρητικά κείμενα για το θέατρο, φιλοσοφικά έργα, επιστήμη και λογοτεχνία (Π. Χάισμιθ, Ν. Γκόρντιμερ, Ζ. Μανσέτ, Σ. Μπάρι, Π. Κινάρ, Ρ. Πένροουζ, Α. Προσιάνζ κ.α.), για τις εκδόσεις Άγρα, Καστανιώτη, Μεταίχμιο, Κοάν, Πόλις κ.α. Επίσης, έχει μεταφράσει άρθρα για φεστιβάλ (Mediaterra, Φεστιβάλ Αθηνών, Μπιενάλε της Αθήνας, Μπιενάλε της Βενετίας κ.α.) και καταλόγους εκθέσεων (Ρευστή Αρχαιότητα κ.α.) Έχει επιμεληθεί κείμενα για το θέατρο, Μάμετ, Πίντερ, κ.α. και έχει γράψει θεατρικά έργα (Ρωμαίος και Ιουλιέτα –περιμένοντας, Επιχείρηση Χαλιμά, κ.α.), ποίηση (Ο τρίτος από αριστερά κωπηλάτης, Ουρανός δωματίου), μυθιστόρημα (Belladonna, Ο ελέφαντας του Hotel Phidias) και παραμύθι (Ο πρίγκιπας της Μένουα). Τέλος, έχει διασκευάσει έργα για το θέατρο (Κροκόδειλος του Φ. Ντοστογιέφσκι, Σκακιστική Νουβέλα του Στ. Τσβάιχ κ.α.), έχει εργαστεί ως δραματουργός (Εργοτάξιο της Λούλας Αναγνωστάκη) και έχει σκηνοθετήσει έργα δικά του και άλλων (Το όνομά μου είναι Ρέιτσελ Κόρι, Υπέρ Αδυνάτου κ.α.). Αρθρογραφεί στον ηλεκτρονικό Τύπο για πολιτιστικά θέματα και διατηρεί εκπομπή στο ραδιόφωνο.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
του Ευγένιου Ο' Νηλ
σκηνοθεσία: Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Το θέατρο Πορεία, μετά την Σκακιστική Νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ, συνεργάζεται ξανά με τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου και την ομάδα Zero Gravity και ανεβάζουν το Ένα Φεγγάρι Για Τους Καταραμένους (1943) του Ευγένιου Ο' Νηλ, από 15 Οκτωβρίου 2018, σε συνεργασία με την εταιρία θεάτρου Ακτίς - Μοντέρνοι Καιροί.
Πρόκειται για το κύκνειο άσμα του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα (βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας και τέσσερα Πούλιτζερ), που παρουσιάζεται στην Ελλάδα για πρώτη φορά έπειτα από 20 χρόνια, σε καινούργια μετάφραση και με διαφορετική ματιά. Έργο γεμάτο αυτοβιογραφικά στοιχεία, μια προσωπική κατάθεση του Ο' Νηλ, γύρω από την ταραγμένη οικογενειακή ζωή του, μια συνέχεια του αριστουργήματός του Το Μακρύ Ταξίδι της Μέρας Μέσα στη Νύχτα. Με πυρήνα τις σπαρακτικές σχέσεις των προσώπων, η παράσταση επιχειρεί να διανοίξει έναν νέο φαντασιακό χώρο στον ρεαλισμό του Ο' Νηλ, που θα επικοινωνεί με τις αλήθειες του καθενός μας. Στο Ένα Φεγγάρι για τους Καταραμένους, μια μέρα κωμωδίας και μια νύχτα τραγωδίας συνθέτουν ένα ευδιάθετο purgatorium και ένα πικρό paradiso.
Σε έναν ξεχασμένο τόπο, τρία πρόσωπα έρχονται αντιμέτωπα με την επιθυμία τους και την ανεπάρκειά τους. Ο αλκοολικός, ξεπεσμένος ηθοποιός Τζιμ Ταϊρόν, μαθημένος στη ζωή του Μπρόντγουεϊ και στις νυχτερινές κραιπάλες της Νέας Υόρκης, βρίσκεται για λίγο σε μια άγονη επαρχία, σε ένα κτήμα που σύντομα θα γίνει δικό του. Εκεί συναντιέται με τη Τζόσι Χόγκαν, μια νεαρή γυναίκα, τελείως διαφορετική από αυτές που έχει γνωρίσει ως τώρα. Εκείνη βλέπει σ' αυτόν όλη την ευγένεια και τα ψυχικά χαρίσματα που ούτε ο ίδιος δεν αναγνωρίζει στον εαυτό του. Ο πατέρας της Τζόσι, ο φτωχός μετανάστης Φιλ Χόγκαν, ελπίζει σε ένα γάμο ανάμεσά τους, που θα τον ξελάσπωνε από τη φτώχια και τα χρέη. Καταστρώνει απίθανα σχέδια προκειμένου να τους ενώσει. Όμως σ' αυτή την ένωση θα υψωθούν σαν ανίκητα εμπόδια η διαφορετικότητά τους, οι ψευδαισθήσεις τους και τα φαντάσματα που τους στοιχειώνουν. Το φως του φεγγαριού θα φωτίσει τα περασμένα και θα τους φανερώσει το αληθινό τους πρόσωπο. Με το ξημέρωμα θα έρθει μια απρόσμενη κάθαρση. Υπάρχει χώρος για το θαύμα; Ένα έργο για την εξάρτηση, το ψέμα, την ενοχή.
Διάρκεια: 150 λεπτά, με διάλειμμα
Τιμές Εισιτηρίων: VIP ζώνη: 18 ευρώ, A’ ζώνη: 16 ευρώ, Β’ ζώνη: 14 ευρώ, Γ’ ζώνη: 12 ευρώ, senior (άνω των 65): 14 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων, ΑμεΑ: 12 ευρώ (σε συγκεκριμένες θέσεις της Α’ & Β’ ζώνης)
Εισιτήρια θα διατίθενται με προσφορά προπώλησης έως και την ημέρα της πρεμιέρας (15 Οκτωβρίου): Εισιτήρια VIP ζώνης 14€, Α’ ζώνης 12€, Β’ ζώνης 12€ (αρχική τιμή 18€, 16€ και 14€ αντίστοιχα).
Θέατρο Πορεία από 15 Οκτωβρίου 2018 έως 29 Ιανουαρίου 2019
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
- ΣΤΗΡΙΞΕ ΜΑΣ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗΗ πρόσβαση στο αρχειακό υλικό επιτρέπεται μόνο σε φίλους και υποστηρικτές του Θεάτρου Πορεία. Επιλέξτε "ΣΥΝΔΕΣΗ" για να συνδεθείτε ή "ΕΓΓΡΑΦΗ" για να δημιουργήσετε νέο λογαριασμό.
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & VIDEO
- ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
-
bookpress.gr, 25.01.2019Νίκος ΞένιοςΆκρως ενδιαφέρουσα [η] σκηνοθετική άποψη της Μαριλίτας Λαμπροπούλου, […] σύγχρονη μετάφραση του κειμένου που υπογράφουν οι Θοδωρής Τσαπακίδης και Ισμήνη Φραγκιουδάκη. […]Τον Φιλ ερμηνεύει εκπληκτικά ο Γιάννης Νταλιάνης [που] επιδεικνύει ελεγχόμενο κυνισμό και μια «τρυφερή» πατρική αγριότητα. […] Οι Νίκος Γκελαμέρης και Ιωάννης Κοτίδης πλαισιώνουν επάξια τους τρεις πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ήδη από την αρχή του έργου έχουμε τρεις πειστικές ερμηνείες, που προϊδεάζουν για μιαν εξαιρετική παράσταση. […] Ο Γιώργος Τριανταφυλλίδης δίνει εξαρχής το στίγμα της υπερβολής, γρήγορα όμως επιδίδεται σε ερμηνευτικούς ακροβατισμούς που σπάνια βλέπουμε στο θέατρο. […] […] Η ερμηνεία της Ιωάννας Παππά υποδειγματική.
-
ΤΑ ΝΕΑ, 8.1.2019Μυρτώ ΛοβέρδουΗ Μαριλίτα Λαμπροπούλου έστησε το έργο με μεγάλη ευαισθησία και φώτισε, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, τη ζωή και τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων του Ο'Νιλ... Η σκηνοθέτρια εκμεταλλεύεται κάθε πτυχή του έργου, κάθε νύξη του συγγραφέα, και δημιουργεί ένα τοπίο βγαλμένο από τον κόσμο του Ο'Νιλ... Η Ιωάννα Παππά αντιμετωπίζει την Τζόσι με δύναμη και συμπόνια, την προκαλεί και την αγαπάει, τη φροντίζει και την τιμωρεί. Η ερμηνεία της είναι ουσιαστική, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, εσωτερική, βαθιά σε τέτοιο βαθμό που δίνει το μέτρο και τον ρυθμό στην παράσταση. Ο πατέρας του Γιάννη Νταλιάνη επιβεβαιώνει τη συμπαγή στόφα του ηθοποιού που παρακολουθεί τον ήρωά του σε όλες του τις εκφάνσεις και τον μεταφέρει «ζωντανό» στη σκηνή.
-
theatromania.gr, 20.12.2018Μαρία ΜαρήΗ σπαρακτική έως σοκαριστική εισαγωγική σκηνή της καταδίωξης, της προσπάθειας ακινητοποίησης κι εντέλει της μεταφοράς και σφαγής του γουρουνιού, λειτουργεί ως μια έξοχη προοικονομία του εγκλωβισμού του, της παγίδευσης και της τελικής πτώσης, κυριολεκτικά και μεταφορικά, των ηρώων αλλά και του ανθρώπου γενικότερα...Στο ρόλο του Φιλ Χόγκαν ο Γιάννης Νταλιάνης έχει τη στόφα του μεγάλου ηθοποιού ....Όλα σωστά ρυθμισμένα και μελετημένα με την διεισδυτική ματιά της σκηνοθέτιδας Μαριλίτας Λαμπροπούλου, που φαίνεται ότι μελέτησε τον Ευγένιο Ο΄Νηλ και οργάνωσε έτσι τη σκηνική δράση από την αρχή της παράστασης ως το τέλος, ώστε να αντιληφθεί ο θεατής το αδιέξοδο των ανθρώπων...Η μετάφραση των Θοδωρή Τσαπακίδη και της Ισμήνης Φραγκιουδάκη απέδωσε με αξιοθαύμαστη πιστότητα τη σκέψη του συγγραφέα και σκηνικά μπόρεσε να μεταδόσει την εντύπωση της τραχιάς, αμερικάνικης προφοράς των περιθωριοποιημένων ανθρώπων...
-
http://www.theathinai.com, 18.12.2018Λίλα ΠαπαπάσχουΗ ικανότατη Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθέτησε με «ψύχραιμη ευαισθησία» μία ονειρικά ρεαλιστική παράσταση..., δημιούργησε μία άρτια αισθητικά παράσταση,.. κατάφερε πέρα και πάνω απ' όλα να μας αγγίξει ειλικρινά, εκεί που πονάει ο καθένας... Η Ιωάννα Παππά και ο Γιάννης Νταλιάνης εντυπωσιάζουν με τις ερμηνείες τους... Ο Γιώργος Τριανταφυλλίδης κατέθεσε μία γνήσια καλλιτεχνική πρόταση, δημιουργώντας έναν πολύ ενδιαφέροντα, εντελώς αντιφατικό χαρακτήρα... Τα σκηνικά-κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού ήταν... ταιριαστά με την ιδιοσυγκρασία του κάθε ήρωα, οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη απέδωσαν με ατμοσφαιρικότητα και μια θολή λάμψη τις εναλλαγές από την ημέρα στη νύχτα και το ανάποδο, ενώ δύσκολη ήταν και η δουλειά της κινησιολόγου της παράστασης Κορίνας Κόκκαλη που βοήθησε σημαντικά τους ηθοποιούς σε κάποιες πιο απαιτητικές κινητικά σκηνές. Τέλος, σημαντικό ατού της παράστασης η νωχελικά αισθαντική μουσική των Κώστα Γάκη και Κώστα Λώλου.
-
debop.gr, 5.11.2018Μαντώ ΧαντζήΗ Τζόσι Χόγκαν της Ιωάννας Παππά είναι δουλεμένη με μεγάλη προσοχή. Η ηθοποιός καταφέρνει να μεταφέρει επί σκηνής την συγκαλυμμένη με αψάδα ευαισθησία- ένα πληγωμένο αγρίμι είναι. Όπως κι ο Γ. Τριανταφυλλίδης ως Τζιμ Ταϊρόν. Ουσιαστικά σε στιγμές ευαισθησίας του ενός, ο άλλος λειτουργεί αντιστικτικά, δημιουργώντας έτσι ένα υπέροχο δίπολο. Ο Γ. Νταλιάνης θυμίζει κάτι από τους παλιούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου στη σκηνική αλήθεια του. Μια προσεγμένη παραγωγή που αξίζει να δείτε.
-
Αυγή, 26.10.2018Λέανδρος Πολενάκης...η σκηνοθεσία της Μαριλίτας Λαμπροπούλου, βρίσκει το στίγμα του έργου στην ειρωνική, χωρίς κακία, ματιά του απελπισμένου συγγραφέα, επάνω στη μορφή των «άβουλων και μοιραίων» ηρώων του. Εξισορροπεί τις αντίθετες τάσεις, δένει το κωμικό με το δραματικό χωρίς υπερβολές, κινείται με άνεση ανάμεσα στον ρεαλισμό και στην αλληγορία... ...Η Ιωάννα Παππά καταβάλλει τεράστιο μόχθο για να «στερεώσει», κάνοντας προφανή και απτή την ποιητικά ρευστή μορφή της Τζόσι Χόγκαν και το κατορθώνει. Ο νέος ηλικιακά Ντίνος Γκελαμέρης, ως Μάικ Χόγκαν συνδυάζει απολαυστικά το αστείο με το σοβαρό και ο Γιώργος Τριανταφυλλίδης ως Τζιμ Τάιρον κάνει ακριβώς το αντίστροφο, φτιάχνοντας ένα ωραία κουρδισμένο κατ’ άξονα «δίδυμο». O Γιάννης Νταλιάνης ως αγέλαστος Φιλ Χόγκαν είναι από μόνος του μια φόρμα και η μορφή του «μονάντερου» Στέντμαν Χάρντερ βρίσκει στον Ιωάννη Κωτίδη τον «άνθρωπό» της. Λειτουργικά τα σκηνικά-κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού και οι έμπειροι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη, ξεχωριστή μνεία για την αισθαντική μουσική των Κώστα Γάκη, Κώστα Λώλου.
-
Αθηνόραμα, τεύχος Θέατρο...Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί φωτίζοντας τις ποιητικές και συμβολιστικές αποχρώσεις του έργου και δημιουργεί ένα ωραίο σκηνικό περιβάλλον χάρη και στη μουσική των Κώστα Γάκη και Κώστα Λώλου. Η Ιωάννα Παππά, ο Γιάννης Νταλιάνης και ο Γιώργος Τριανταφυλλίδης ερμηνεύουν με πάθος τους βασικούς ήρωες, που ταλανίζονται από προσωπικούς δαίμονες κι ελλειμματικές σχέσεις.